Skip to content
papiruszportal.hu

papiruszportal.hu

egy korszak kulturális lenyomata

  • A papiruszportál
  • Korboncnok
  • Fülvájó
  • Iskola a határon
  • Nyitott könyv
  • Színes papiruszok
  • Kulturális kalendárium
  • Impresszum
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Toggle search form
  • „…nap, hold és csillag” – Ravel: Bolero, Bartók: A kékszakállú herceg vára Archívum
  • Óév, újév, új év Archívum
  • Cserna-Szabó András – Darida Benedek: Jaj a legyőzötteknek, avagy süssünk-főzzünk másnaposan Archívum
  • Nyár eleji Carmen Archívum
  • The Broadway Songbook Archívum
  • „Aki meghátrál, az a vesztes” Archívum
  • Louvre a Szépművészetiben: A francia rajzművészet két évszázada Archívum
  • A blues magyar királya Archívum

Donna Deussen: High Wire

Posted on 2023.12.18.2025.07.23. By admin Nincs hozzászólás a(z) Donna Deussen: High Wire bejegyzéshez

gazdag zenei anyag

a papiruszportal.hu archívumából [2008]

Szerző: Czékus Mihály

Donna Deussen napjaink dzsesszéletének új üdvöskéjének számít Los Angelesben. Deussen magna cum laude fokozattal, 1989-ben végzett a nagy presztízsű Berklee College of Musicon Bostonban. Az iskola elvégzése után elindult szerencsét próbálni, és az angyalok városába költözött. Mielőtt végleg elkötelezte magát a dzsessz mellett, számos zenei stílusban (pop, rock, gospel, country stb.) kipróbálta magát. A lemez meghallgatása után azt mondhatom, hogy nagy szerencsénkre az énekesnő egy új utat választott, a dzsesszt.

Az előadó várva várt bemutatkozó albuma High Wire címmel jelent meg saját kiadásban. A repertoárban 12 jól ismert dal kapott helyet, amelyeket Mark Massey társaságában Deussen újrahangszerelt. Az énekesnő debütáló korongjához a Los Angeles-i zenei élet közkedvelt muzsikusait nyerte meg. A formációban Massey játszik billentyűsökön, Aldo Bentivegna dobol, Anders Swanson nagybőgőzik és Eric Marienthal fújja a szaxit.
Az énekesnő az első lemezeknél a megszokott koreográfiát követve közismert dalokból válogatott egy csokorral az albumára. Olyan sokat bizonyított kompozíciókat hallhatunk újra – bár egy kicsit más köntösben –, mint a címadó High Wire (Chick Corea – Tony Cohen), a Sugar (Stanley Turrentine), a River (Joni Mitchell) és a Nature Boy (Eden Ahbez). Úgy gondolom, hogy ez utóbbi dal eséllyel indulhatna a legtöbbet feldolgozott kompozíciók versenyén, ugyanis műfajtól függetlenül számos énekes és instrumentális produkcióban játszották már. Néhány előadó, akinek megmozgatta a fantáziáját: Louis Armstrong, Shirley Bassey, Ella Fitzgerald, Sarah Vaughan, John Coltrane, Miles Davis, David Bowie.
Vélhetően a repertoár összeállításában nagy szerepet kapott, hogy olyan dalokat rögzítsenek, amelyeket a nagy példakép, Ella Fitzgerald is elénekelt.
Deussen lemeze remek bizonyíték arra, hogy mennyi új lehetőség rejtőzik még a „rongyosra játszott” dalokban is. Nem valószínű, hogy az énekesnő lesz az új Ella, de jó hangja és egyénisége van, amiért lehet szeretni. Számomra különösen a Blues In The Nightban és a With Every Breath I Take-ben volt meggyőző az előadása. Akárcsak egy jó színész, olyan mélységgel azonosult ezekkel a dalokkal. De nem csak azonosult velük, hanem hitelesen közvetítette őket a hallgatók felé is.

Érdemes minél többször meghallgatni ezt a – Alan Kuehne hangmérnök munkájának köszönhetően – szépen szóló, gazdag zenei anyagot.

Donna Deussen, 2003, 659057821221

Archívum Tags:Fülvájó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: „A refréneket úgyis mindenki tudja”
Next Post: Vengerov, a hegedűs és a karmester

Related Posts

  • A medveésszel nem takarékoskodott a természet: Lássuk a medvét! Archívum
  • Oscar Wilde szívhez szóló tanmeséi Archívum
  • Harnoncourt Fideliója Archívum
  • Ludwig Múzeum: Maurer Dóra – Szűkített életmű Archívum
  • Bőrnetwork Archívum
  • Kis nép, kis lélek? V. – A jugoszlavizmus bukása Archívum

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. december
  • 2025. november
  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május
  • 2025. április
  • 2025. március
  • 2025. február
  • 2025. január
  • 2024. december
  • 2024. november
  • 2024. október
  • 2024. szeptember
  • 2024. augusztus
  • 2024. július
  • 2024. június
  • 2024. május
  • 2024. április
  • 2024. március
  • 2024. február
  • 2024. január
  • 2023. december
  • 2023. november
  • 2023. október
  • 2023. szeptember
  • 2023. augusztus
  • 2023. július
  • 2023. június
  • 2023. május
  • 2023. április
  • 2023. március
  • 2023. február
  • 2023. január
  • 2022. december
  • 2020. február

Kategóriák

  • Archívum
  • Egyéb kategória
  • Naptár
  • Papiruszportal

Legutóbbi bejegyzések

  • Bruckner nyomában
  • Kamarazene és nagyzenekar
  • Rekviemek időszaka
  • Eötvös és Krasznahorkai
  • A Répakirály tündöklése és bukása

Legutóbbi hozzászólások

  1. Kétszer kettő szerzője Kamarazene és nagyzenekar – papiruszportal.hu
  2. A mi lányunk szerzője News
  3. Te Deumok, versenyművek szerzője Idomeneo, Mozart és a stílus – papiruszportal.hu
  4. Két mű, két világ szerzője Joyce és Bryn – papiruszportal.hu
  5. Ludwig Múzeum: Maurer Dóra – Szűkített életmű szerzője Június 11. – papiruszportal.hu
  • Október 4. Naptár
  • Ötcsillagos pasik? Archívum
  • A nagybőgők diadala Archívum
  • Röpirat a lektűr védelmében Archívum
  • Dixie-kocsmán túl, Ferencvárosi Fesztiválon innen – Benkó Sándorral egy dzsesszhajón Archívum
  • Szeretetszakadékok Archívum
  • Kortársak és klasszikusok, klasszikusok és kortársak Papiruszportal
  • Légtornász örvénylő mélységek felett Archívum

Copyright © 2003-2024 papiruszportal.hu

Powered by PressBook News WordPress theme