Skip to content
papiruszportal.hu

papiruszportal.hu

egy korszak kulturális lenyomata

  • A papiruszportál
  • Korboncnok
  • Fülvájó
  • Iskola a határon
  • Nyitott könyv
  • Színes papiruszok
  • Kulturális kalendárium
  • Impresszum
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Toggle search form
  • Erkel Bánkja bánja Archívum
  • Koncertek a Zeneakadémián Archívum
  • Julia Leigh: Sleeping Beauty Archívum
  • A József-legenda Archívum
  • Dzsesztetés – „ő el tudja játszani az Ornithologyt” Archívum
  • Csalog Gábor Szkrjabin- és Kurtág-lemeze Archívum
  • Fokanov Anatolij, a bariton Archívum
  • Szokolov és a varázs Archívum

Scott Sherwood & Bob Rodriguez: Ripples

Posted on 2023.07.06.2025.05.01. By admin Nincs hozzászólás a(z) Scott Sherwood & Bob Rodriguez: Ripples bejegyzéshez

a papiruszportal.hu archívumából [2008]

Szerző: Czékus Mihály

A dzsesszgitáros Scott Sherwood a Wisconsin állambeli Milwaukeeban született, tizenéves korában még nem mutatott különösebb hajlandóságot a gitártanulás iránt. Azonban – hála a papa igen gazdag lemezgyűjteményének – beleszeretett a dzsesszbe és az improvizációba. Később autodidakta módon kezdett el gitározni. A megszerzett tudását „élesben” egy iskolai dzsesszegyüttesben próbálhatta ki új lakóhelyén, San Antonióban. A zenekarvezető felismerte a tehetségét, és továbbképzését a helyi dzsesszélet meghatározó szereplőjére, a Johnny Friscóra bízta. A tanítvány gyors fejlődésére a legjobb bizonyíték az általa három egymást követő évben is elnyert Louis Armstrong Jazz Award.

Sherwood 1990-ben visszaköltözött Texas államba, és egyből begyűjtötte a Downbeat magazin díját kiemelkedő előadói munkájáért. A gitáros bemutatkozó albuma 1996-ban jelent meg Siren Song címmel, majd ezt követte a Peak and Valleys 1998-ban. Különböző zenei formációk tagjaként sokféle közegben kipróbálta magát. A zongorista Bob Rodriguezzel, akivel a mostani új albumát is készítette, 2004-ben találkozott először. Azóta szinte elválaszthatatlan társak.
2005-ben majdnem derékba tört Sherwood zenei pályafutása (és az élete is), ugyanis egy nagyon súlyos betegséget diagnosztizáltak nála, és csak a kemoterápiás kezelésnek köszönheti életét. Ma már teljesen egészséges, és újra teljes erővel dolgozik. A számos új feladat közé tartozik a közelmúltban megjelent új album, a Ripples elkészítése is.
A lemezt muzsikusként és szerzőként a korábban már említett Bob Rodriguezzel együtt csinálták. A szűk 50 perces repertoár 7 szerzeményből áll, vagyis a viszonylag hosszú számokkal igyekeztek elegendő teret hagyni maguknak a kifejtős játékhoz.
Viszonylag ritka a dzsesszéletben a zongora-gitár párosítás. Az ilyen felálláshoz legtöbbször dobszekció is társul. De a jól megírt kompozíciókon túl pontosan ez a felállás teszi izgalmassá az előadást. A helyzet a két instrumentum közötti dialógus lehetőségét kínálja, amellyel maximálisan él is a duó. A Sherwood által képviselt vonalat úgy lehetne jellemezni, hogy zenéjében a dzsessz hangsúlya és virtuozitása, valamint a klasszikus zene harmóniája ötvöződik. Rodriguez végig nagy beleéléssel játszik, és a zongoráján minden hangot művészi módon megformál. Különösen a albumzáró Why Ask Why?-ban jellemzik az előadását leheletfinom mozdulatok. Persze tud ő nagyon határozott és kemény is lenni (pl. a Why). A személyes kedvencem az albumról a lírai szépségű, könnyed momentumokból építkező Remembering. Ezt a kompozíciót akár filmzeneként is el tudnám képzelni. Persze nem akciófilmekhez… A lemez legenergikusabb száma „címért” a Why és a Crosscurrents indulhatna a legnagyobb eséllyel.
A két muzsikus között az összhang mindenféle mesterkéltségtől mentes, a két ember gondolatvilága nagyon közel áll egymáshoz, és remekül együttműködnek a csodálatos instrumentális hangzás szövetének megalkotásában.

Art of Life Records, 2007

Archívum Tags:Fülvájó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Arbuzov: Kései találkozás
Next Post: Július 7.

Related Posts

  • Gladiátorok bevonulása Archívum
  • Nono: Intolleranza 1960 Archívum
  • Schubert: rövid élet, gazdag életmű Archívum
  • Sziklavirág – jávai mesék és mondák Archívum
  • Offenbach és a cigánylány Archívum
  • Ólomüveg által élesen Archívum

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. május
  • 2025. április
  • 2025. március
  • 2025. február
  • 2025. január
  • 2024. december
  • 2024. november
  • 2024. október
  • 2024. szeptember
  • 2024. augusztus
  • 2024. július
  • 2024. június
  • 2024. május
  • 2024. április
  • 2024. március
  • 2024. február
  • 2024. január
  • 2023. december
  • 2023. november
  • 2023. október
  • 2023. szeptember
  • 2023. augusztus
  • 2023. július
  • 2023. június
  • 2023. május
  • 2023. április
  • 2023. március
  • 2023. február
  • 2023. január
  • 2022. december
  • 2020. február

Kategóriák

  • Archívum
  • Egyéb kategória
  • Naptár
  • Papiruszportal

Legutóbbi bejegyzések

  • Két mű, két világ
  • Keller, Kremer és Schubert
  • Hangszínek bűvöletében – hangszerelés felsőfokon
  • Orosz művek, orosz előadók a Müpában
  • Szokolov, Byrd és Brahms – valamint Chopin és Bach

Legutóbbi hozzászólások

  1. Enescu, Richard Strauss és a hegedű-zongora szonáta műfaja szerzője Május 4. – papiruszportal.hu
  2. Bohémélet szerzője Április 28. – papiruszportal.hu
  3. Az utolsó tangó szerzője Április 28. – papiruszportal.hu
  4. Fabio Luisi és Jordi Savall a Művészetek Palotájában szerzője A humánum Beethovennel és Schuberttel – papiruszportal.hu
  5. Savall, a csoda szerzője A humánum Beethovennel és Schuberttel – papiruszportal.hu
  • Galambbegytől kadarkáig Archívum
  • Március 4. Naptár
  • Az elfeledett magyar hírességek arcképcsarnoka Archívum
  • Ítót karácsonyra Archívum
  • A modern thriller királya Archívum
  • Fischer Annie emlékére Archívum
  • Mulasztásos alkotássértés Archívum
  • A Tinta Nebuló II. szótárcsomagja Archívum

Copyright © 2003-2024 papiruszportal.hu

Powered by PressBook News WordPress theme