Skip to content
papiruszportal.hu

papiruszportal.hu

egy korszak kulturális lenyomata

  • A papiruszportál
  • Korboncnok
  • Fülvájó
  • Iskola a határon
  • Nyitott könyv
  • Színes papiruszok
  • Kulturális kalendárium
  • Impresszum
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Toggle search form
  • A zene gyönyörűsége Archívum
  • Heti papiruszok (2319) Egyéb kategória
  • Az idő rostája Archívum
  • Banda Ádám Archívum
  • Carmen, tévúton – mindent vagy semmit Archívum
  • William Wordsworth Archívum
  • Dzsessz és klasszikus, klasszikus és dzsessz Archívum
  • Szimfónia, versenymű, kantáta Archívum

Scott Sherwood & Bob Rodriguez: Ripples

Posted on 2023.07.06.2025.05.01. By admin Nincs hozzászólás a(z) Scott Sherwood & Bob Rodriguez: Ripples bejegyzéshez

a papiruszportal.hu archívumából [2008]

Szerző: Czékus Mihály

A dzsesszgitáros Scott Sherwood a Wisconsin állambeli Milwaukeeban született, tizenéves korában még nem mutatott különösebb hajlandóságot a gitártanulás iránt. Azonban – hála a papa igen gazdag lemezgyűjteményének – beleszeretett a dzsesszbe és az improvizációba. Később autodidakta módon kezdett el gitározni. A megszerzett tudását „élesben” egy iskolai dzsesszegyüttesben próbálhatta ki új lakóhelyén, San Antonióban. A zenekarvezető felismerte a tehetségét, és továbbképzését a helyi dzsesszélet meghatározó szereplőjére, a Johnny Friscóra bízta. A tanítvány gyors fejlődésére a legjobb bizonyíték az általa három egymást követő évben is elnyert Louis Armstrong Jazz Award.

Sherwood 1990-ben visszaköltözött Texas államba, és egyből begyűjtötte a Downbeat magazin díját kiemelkedő előadói munkájáért. A gitáros bemutatkozó albuma 1996-ban jelent meg Siren Song címmel, majd ezt követte a Peak and Valleys 1998-ban. Különböző zenei formációk tagjaként sokféle közegben kipróbálta magát. A zongorista Bob Rodriguezzel, akivel a mostani új albumát is készítette, 2004-ben találkozott először. Azóta szinte elválaszthatatlan társak.
2005-ben majdnem derékba tört Sherwood zenei pályafutása (és az élete is), ugyanis egy nagyon súlyos betegséget diagnosztizáltak nála, és csak a kemoterápiás kezelésnek köszönheti életét. Ma már teljesen egészséges, és újra teljes erővel dolgozik. A számos új feladat közé tartozik a közelmúltban megjelent új album, a Ripples elkészítése is.
A lemezt muzsikusként és szerzőként a korábban már említett Bob Rodriguezzel együtt csinálták. A szűk 50 perces repertoár 7 szerzeményből áll, vagyis a viszonylag hosszú számokkal igyekeztek elegendő teret hagyni maguknak a kifejtős játékhoz.
Viszonylag ritka a dzsesszéletben a zongora-gitár párosítás. Az ilyen felálláshoz legtöbbször dobszekció is társul. De a jól megírt kompozíciókon túl pontosan ez a felállás teszi izgalmassá az előadást. A helyzet a két instrumentum közötti dialógus lehetőségét kínálja, amellyel maximálisan él is a duó. A Sherwood által képviselt vonalat úgy lehetne jellemezni, hogy zenéjében a dzsessz hangsúlya és virtuozitása, valamint a klasszikus zene harmóniája ötvöződik. Rodriguez végig nagy beleéléssel játszik, és a zongoráján minden hangot művészi módon megformál. Különösen a albumzáró Why Ask Why?-ban jellemzik az előadását leheletfinom mozdulatok. Persze tud ő nagyon határozott és kemény is lenni (pl. a Why). A személyes kedvencem az albumról a lírai szépségű, könnyed momentumokból építkező Remembering. Ezt a kompozíciót akár filmzeneként is el tudnám képzelni. Persze nem akciófilmekhez… A lemez legenergikusabb száma „címért” a Why és a Crosscurrents indulhatna a legnagyobb eséllyel.
A két muzsikus között az összhang mindenféle mesterkéltségtől mentes, a két ember gondolatvilága nagyon közel áll egymáshoz, és remekül együttműködnek a csodálatos instrumentális hangzás szövetének megalkotásában.

Art of Life Records, 2007

Archívum Tags:Fülvájó

Bejegyzés navigáció

Previous Post: Arbuzov: Kései találkozás
Next Post: Július 7.

Related Posts

  • Pozsonyi papiruszok 11. Archívum
  • Kratochwill Mimi: A szép könyv kultusza Archívum
  • Csoda és Kósza Archívum
  • Eschenbach esete az Operával Archívum
  • Könyvfesztivál 2005: Szembesülés Archívum
  • Szerenád és trombitaverseny a Budapesti Vonósok koncertjén Archívum

Vélemény, hozzászólás? Válasz megszakítása

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Archívum

  • 2025. december
  • 2025. november
  • 2025. október
  • 2025. szeptember
  • 2025. augusztus
  • 2025. július
  • 2025. június
  • 2025. május
  • 2025. április
  • 2025. március
  • 2025. február
  • 2025. január
  • 2024. december
  • 2024. november
  • 2024. október
  • 2024. szeptember
  • 2024. augusztus
  • 2024. július
  • 2024. június
  • 2024. május
  • 2024. április
  • 2024. március
  • 2024. február
  • 2024. január
  • 2023. december
  • 2023. november
  • 2023. október
  • 2023. szeptember
  • 2023. augusztus
  • 2023. július
  • 2023. június
  • 2023. május
  • 2023. április
  • 2023. március
  • 2023. február
  • 2023. január
  • 2022. december
  • 2020. február

Kategóriák

  • Archívum
  • Egyéb kategória
  • Naptár
  • Papiruszportal

Legutóbbi bejegyzések

  • Bruckner nyomában
  • Kamarazene és nagyzenekar
  • Rekviemek időszaka
  • Eötvös és Krasznahorkai
  • A Répakirály tündöklése és bukása

Legutóbbi hozzászólások

  1. Kétszer kettő szerzője Kamarazene és nagyzenekar – papiruszportal.hu
  2. A mi lányunk szerzője News
  3. Te Deumok, versenyművek szerzője Idomeneo, Mozart és a stílus – papiruszportal.hu
  4. Két mű, két világ szerzője Joyce és Bryn – papiruszportal.hu
  5. Ludwig Múzeum: Maurer Dóra – Szűkített életmű szerzője Június 11. – papiruszportal.hu
  • Az ördög álarcosbálja – Marilyn Manson az arénában Archívum
  • Irene Papas emlékére Archívum
  • Májusünnep: kegyelem Titusnak Archívum
  • Zsuzsa néni Archívum
  • Kodály Zoltán gyermek- és vegyes karai, Fischer Ádámmal
    Kórusművek (Choral Works)
    Archívum
  • Május 19. Naptár
  • Nagy testvér I. Archívum
  • Fesztiválzenekar nagyban és kicsiben Archívum

Copyright © 2003-2024 papiruszportal.hu

Powered by PressBook News WordPress theme